czwartek, 8 czerwca 2017

Masa kontra Blacha - jak to było w Pruszkowskiej mafii?

Źródło: wykonanie własne
Jarosław "Masa" Sokołowski, były członek słynnej mafii Pruszkowskiej, obecnie jako Świadek Koronny w rozmowach z dziennikarzem Arturem Górskim opowiada jak to było za czasów gangsterskich oraz jak wygląda życie "w Koronie". W serii książek "Masa o polskiej mafii" zabierają nas oni w zupełnie inny świat, pełen pieniędzy, drogich aut, luksusowych hoteli i pięknych kobiet. Jest to jednak także świat przemocy, wymuszeń, alkoholu i narkotyków...

Jakiś czas temu przeczytałem dwie części serii: "Masa o porachunkach polskiej mafii" oraz "Masa o bossach polskiej mafii" i byłem pod wrażeniem lekkości, z jaką się to czyta. Dziś skończyłem najnowszą odsłonę serii: "Masa o życiu świadka koronnego" i z przyjemnością stwierdzam, że trzyma ona poziom wcześniejszych. Niestety nie miałem okazji czytać pozostałych części, będę musiał na nie niedługo zapolować.




Struktura mafii, jaką przedstawia Masa jest zawiła, niełatwo połapać się w ksywach byłych gangsterów oraz powiązaniach między ich grupami. Zwłaszcza kiedy oglądaliście wcześniej serial "Odwróceni" (2007) oraz "Świadka koronnego" (2007), po lekturze książek z tej serii niełatwo dopasować autentyczne postacie do ich filmowych odpowiedników. Na ekranie mają oni zmienione pseudonimy, kilku jednak udało mi się dopasować:  Blacha to oczywiście Masa, Skalpel to tak naprawdę Kiełbacha, Szybki to Pershing. Nadal mam problem z Parasolem, pasuje mi bardziej do filmowego Kowala, jednak może to być także Mnich. Być może te dopasowania ułatwią komuś ogarnięcie who's who. Polecam przeczytać najpierw książki, później zapoznać się z serialem, a na koniec zostawić sobie seans "Świadka koronnego". Struktura mafii przedstawiona w książkach jest nieporównanie bardziej zawiła od jej ekranowego odpowiednika, kontakty Pruszkowa rozciągały się na całą Polskę oraz na wiele krajów na całym świecie... Jeżeli lubicie, tak jak ja, klimaty mafijne, to seria książek "Masa o polskiej mafii" jest dla Was lekturą obowiązkową! Cześć :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz